Jeden ze tří hlavních faktorů duševní síly. Naučte se řídit své emoce ..

02.05.2019

Vaše emoce ovlivňují každé rozhodnutí, které učiníte. Ovlivňují vaše vztahy, váš pracovní život, psychickou pohodu a vaše fyzické zdraví. Studie ukazují, že emocionální dovednosti mohou dokonce určit, jak úspěšní budete.

Navzdory obrovské roli, kterou emoce v našich životech hrají, kupodivu na ně nemyslíme velmi často. Mnozí z nás se nikdy nezamyslí nad tím, jak se svými pocity být v souladu, jak jim lépe porozumět. V důsledku toho děláme zbytečné emocionální chyby. O jaké chyby se jedná a co nám způsobují?

1. Popření toho jak se cítíte ..

Pravděpodobně byste nikdy nepopřeli, že jste měli zraněnou nohu. Máme tendenci léčit naše fyzické rány okamžitě. Ale můžete popřít své emocionální rány. Ať už minimalizujete, jak se cítíte tím, že řeknete: "Nezajímá mě, že jsem nedostal tu práci," a nebo přímo popíráte své pocity tím, že řeknete: "Ne, nejsem naštvaný," většina z nás se snaží jednat, jako bychom nikdy nepocítili emoční bolest. Avšak pocity jen tak samy od sebe nezmizí.

Může to být nepříjemné a trapné přiznat své vnitřní boje. Uznání vašich pocitů je však klíčem k tomu, abyste se mohli rozhodnout nejlépe - a to je zásadní pro zdravý způsob řešení psychické (emoční) bolesti.

2. Vyhnout se nepříjemným pocitům ..

Strach, smutek, rozpaky a zklamání jsou jen některé nepříjemné emoce, které nikdo nechce cítit. Někteří lidé jdou do extrémních mezí, aby se těmto pocitům vyhnuli, avšak tím velmi limitují svůj život.

Chcete-li růst a obohacovat svůj život, musíte se cítit i nepříjemně. Nesouhlasíte? Ano, musíte zažít i negativní emoce, pokud opravdu chcete zažít ty velmi dobré pozitivní pocity. Kdybyste se cítili šťastně po celou dobu, poté A) byste ty dobré chvíle neocenili, B) byste je ani nikdy nezažili, protože byste nikdy nevykročili ze své bezpečné zóny.

Pokaždé, když čelíte nepříjemným emočním situacím, je zde i krásná příležitost získat důvěru v sebe. Když se o sobě dozvíte, že můžete zvládnout i určité nepohodlí, budete více ochotni čelit svým strachům a krokům mimo vaši zónu komfortu. Sebe-disciplína, která vyžaduje, abyste snášeli určitou míru nepohodlí, vám pomůže cítit se emočně dobře a stabilně.

3. Pronásledování štěstí .. 

Každý dnes mluví o všech těch věcech, které byste měli dělat, abyste se cítili šťastněji. Ale pronásledování štěstí je cesta do pekel, která je podmíněna tím, že byste se měli cítit šťastnější až poté .. až dosáhnete toho něčeho, ale to vždy pouze zničí přítomný okamžik. Myšlenka, že nejste "šťastní", vás nutí k tomu, abyste ve svém životě zažili více radosti. A snaha o vynucení si štěstí, je jistým způsobem, jak se cítit ještě mnohem hůře.

A jak tedy zlepšit vaše emocionální dovednosti? Uvědomte si, jak vytváříte své emoce.

Buďte si vědomi toho, jak vytváříte své emoce. Pamatujte, že většina našich negativních emocí není generována událostmi, ale významem, který těmto událostem dáváme. Vzhledem k tomu, že způsob, jakým uvažujeme a jak na podkladech toho interpretujeme naši realitu, jsou naučené vzorce zvyků a to je to něco, co se můžeme naučit prospěšně ovládat. Velmi dobře vám s tím pomohou techniky jako EFT a nebo NLP. 

Pamatujte:  Emocionální dovednosti jsou jako všechny ostatní. To znamená, že s praxí se vždy můžete zlepšit. Zostření vašich emocionálních schopností vám pomůže vybudovat "duševní sval", který potřebujete k dosažení svého největšího potenciálu. A to myslím stojí za to. Všichni přeci chceme žít život, který nám dává plnohodnotný smysl.

zdroj: www.zivotni-rovnovaha.cz